Svake sekunde u BiH korupcija odnese 47 maraka. Brojač je počeo sa radom 18. augusta 2012. godine.
ACCOUNT
12. Feb. 2014.
ANALIZA: Netransparentost trošenja javnih sredstava od strane Zavoda za zapošljavanje FBiH
Nakon ispitivanja na terenu koje je uradila članica ACCOUNT-a, Fondacije CURE, uočili smo slijedeće nepravilnosti i/ili odluke koje izazivaju sumnju u transparentnost odabira korisnika sredstava ovog Poziva i stvaranja prostora za korupciju

Ovih dana smo svjedoci protesta građana u Bosni i Hercegovini koji nisu zadovoljni socioekonomskim stanjem u društvu. Korupcija, nezaposlenost, diskriminacija..., sve su to razlozi zbog kojih ovih dana građani na protestima traže svoje prava.

Rješavanje problema nezaposlenosti nalazi se u samom vrhu građanskih zahtjeva. Međutim, način kako to pokušava uraditi Zavod za zapošljavanje Federacije BiH smatramo izuzetno lošim. Antikorupcijska mreža u BiH (ACCOUNT) je uradila analizu Javnog poziva za učešće u Programu jačanja konkurentnosti  na tržištu rada – Prvo radno iskustvo 2013, objavljenog od strane Federalnog zavoda za zapošljavanje na dan 18. decembar 2013. godine. Nakon ispitivanja na terenu koje je uradila članica ACCOUNT-a, Fondacije CURE, uočili smo slijedeće nepravilnosti i/ili odluke koje izazivaju sumnju u transparentnost odabira korisnika sredstava ovog Poziva i stvaranja prostora za korupciju:

1. Zašto Javni poziv nema tačno utvrđen rok za prijave? (u javnom pozivu ovo je definisano na slijedeći način: "Javni poziv ostaje otvoren do potpisivanja ugovorā u vrijednosti raspoloživih sredstava utvrđenih po kantonima?")


2. Ukoliko Javni poziv ostaje otvoren do potpisivanja ugovora, čemu obavještenja da "apliciranje više nije moguće s obzirom da je sredstva predviđena za taj kanton (Kanton Sarajevo, Hercegovačko-neretvanski...) postignut dovoljan broj prijava".Naime, riječ je o aplikacijama, a ne o potpisanim ugovorima. Podsjećamo da je konkurs otvoren do potpisivanja ugovora u vrijednosti raspoloživih sredstava, a ne podnošenja dovoljnog broja aplikacija.


4. Ukoliko Javni poziv ostaje otvoren do potpisivanja ugovora, kako opravdavaju diskriminaciju fizičkih i pravnih lica, koja ispunjavaju uslove, a kasno su saznali za javni poziv? Diskriminacija je počinjena nemogućnošću apliciranja radi "postizanja dovoljnog broja prijava", iako još niti jedno tijelo nije utvrdilo da li svi aplikanti zaista ispunjavaju propisane uslove.


5. Ukoliko određene kategorije građana imaju prednost, tj. pozitivno su diskriminisane javnim oglasom, kako opravdavaju njihovu diskriminaciju, jer niti one više ne mogu aplicirati? (Ibid.)


6. Koliki je iznos raspoloživih sredstava (ukupno i za kantone pojedinačno)? I po kojem kriteriju su oni raspoređeni?


7. S obzirom da nije formirana komisija, koje tijelo je nadležno da izvrši selekciju kandidata? Mora postojati neko tijelo, koje je odgovorno da sačini listu kandidata na osnovu utvrđenih kriterija od onih lica koja su ušla u krug za odobravanje sredstava.


8. Zašto je izmijenjena procedura u odnosu na prethodne godine?


9. Da li je FZZZ izvršio analizu razloga odustajanja velikog broja poslodavaca nakon podnošenja aplikacije?

Najveći problem predstavlja neobjavljivanje konačnog spiska poslodavaca koji su zadovoljili uslove  poziva. Poslodavci koji nisu ispunili uslove, i nisu prošli na pozivu nisu dobili nikakvu zvaničnu obavijest o razlozima zbog kojih su eliminisani.

S obzirom da se radi o javnom pozivu, smatramo da se netransparentnošću trošenja javnih sredstava, neobjavljivanjem zvaničnih spiskova, uveliko ostavlja prostor  za korupciju. Mreža ACCOUNT apeluje da se zbog velikog broja uočenih nepravilnosti u Javnom pozivu, i netransparentnosti samog procesa, poziv treba u potpunosti poništiti.

Pozivi koji omogućavaju zapošljavanje predstavljaju jedinu nadu mladim ljudima da se zaposle, međutim netransparenost u trošenju sredstava iz poziva na način koji nije adekvatan, ide upravo na štetu mladih ljudi.

 

(ACCOUNT)